Prima pagină > Sfaturi pentru o viata sanatoasa > 10 sfaturi pentru a slabi cu placere

10 sfaturi pentru a slabi cu placere


Te-ai hotarat sa pierzi cateva kilograme? Vine vara si vrei sa arati bine la mare? Daca raspunsul este da, ai aici cateva sfaturi pentru a putea slabi cu placere.  Pentru ca regimul tau sa aiba rezultate, trebuie sa tii cont de ele.
 
1. Stabileste-ti un obiectiv rezonabil
Te-ai hotarat deja cate kilograme vrei sa slabesti? Trebuie sa iti amintesc ca lupta cu kilogramele va fi cu atat mai grea, cu cat numarul acestor kilograme este mai mare. Nu are rost insa sa te supui unui regim de infometare. Daca trebuie sa dai jos in jur de 20 de kilograme, este preferabil sa slabesti in doua sau chiar trei etape: o faza de slabire in care pierzi sapte kilograme, urmatoarea faza in care te stabilizezi, apoi o noua faza de slabire. Criteriile actuale de frumusete nu fac alceva decat sa te ghideze cu pasi repezi catre anorexie, asa ca ai face bine sa uiti de ele si sa incerci sa obti silueta mult dorita fara a te infometa sau fara sa te subnutresti. Pentru ca mai bine ai cu trei kilograme in plus si esti sanatoasa, decat sa ajungi precum top-modelele infometate si subnutrite!
 2. Pastreaza cu strictete secretul
Cand te apuci de regim nu-i asa ca stiu toate colegele, prietenele si asa mai departe? Ai face bine ca de acum incolo cand te apuci de un regim sa nu mai povestesti tuturor, pentru ca majoritatea o sa te incurajeze sa revii la alimentele dinainte sub pretext ca: „esti bine asa cum esti, ce trebuie sa mai slabesti” si uite asa regimul tau se va duce pe „apa sambetei” si nu vei reusi sa atragi privirile baietiilor draguti de pe plaja anul acesta. Asa ca… TACERE TOTALA!!!
 3. Manca suficient si variat
Nimic nu e mai rau decat sa mananci la repezeala, pe un colt de masa, dintr-o conserva abia incalzita. A manca trebuie sa fie o placere, nu uita acest lucru. Organizeaza-ti o mica sarbatoare, aseazati o fata de masa vesela, incalzeste-ti mancarea si alcatuieste meniul cu grija: varietatea aromelor iti va sadisface nevoia de a manca, iar senzatia de satietate va fi deplina.
 4. Mai multe glucide si fibre, mai putine lipide
Pentru a pierde din greutate mananca zaharuri cu indicele glicemic scazut sau mediu, cum ar fi cerealele integrale, legumele uscate, lactatele ( degresate evident ), fructele si fructoza ( cu moderatie ). Este bine sa sti ca aceste alimente sunt de asemenea bogate in fibre alimentare, al caror efect pozitiv intr-un regim de slabire il cunoastem deja. In schimb ai face foarte bine daca ai reusi sa limitezi consumul de lipide saturate ascunse ( carne, mezeluri, lactate integrale, branzeturi ), dar mancati totusi un minim de lipide care contin cei opt aminoacizi esentiali ( uleiuri vegetale si indeosebi cel de floarea soarelui, soia, porumb, dar si in cantitate mai mica ulei de masline, rapita sau arahide ). Sa nu uiti de proteine care sunt foarte importante pentru sanatate si le gasesti in cereale si legume uscate, dar si in peste, carne, oua si lactate.
 – a sari peste o masa: arma fatala               
Ai putea crede ca daca sari peste o masa, fie ea micul  dejun, pranz sau cina, slabesti mai usor. Acest comportament are in schimb un efect contrar si iata si de ce:
– ai tendinta sa mananci mai mult la masa urmatoare, in compensatie. Lipsit de calorii si de nutrienti, organismul tau se razbuna stocand lipidele si glucidele integrate la masa urmatoare.
– mancand, arzi calorii, iar cand sarim peste o masa, nu ardem nimic.
– lipsit de glucide, organismul apeleaza pentru a si le procura la rezervele de grasime, dar si la cele musculare.
 5. Mestecati bine
Mestecand indelung, mentii alimentele mai mult timp in cavitatea bucala si senzatia de satietate va fi superioara. In plus masticatia faciliteaza digestia.
6.  Bea apa inte mese
Pentru a potoli senzatia de foame, bea apa, ceai neindulcit sau suc de legume, de preferinta intre mese, pentru a dilua bolul alimentar. Nu este recomandabil sa bei un pahar mare de apa inaintea mesei, pentru ca vei fi tentata sa devorezi tot. Poti bea din nou apa la o ora dupa ce ai mancat.
7. Cantareste-te o data pe saptamana
Cantarul este inamicul declarat al slabirii. Incuie-l in dulap sau cel mai bine… arunca-l pe fereastra…dar ai grija sa nu ranesti pe cineva. Diferentele de greutate de la o zi la alta nu au niciio semnificatie, mai cu seama pentru noi femeile, pentru ca suntem supuse variatiilor cauzate de retentia de apa in cursul ciclului menstrual. Iar un kilogram de apa nu este totuna cu un kilogram de grasime!
 8. Reinvata sa gatesti
Inainte, obisnuiai sa mananci semipreparate, sau mancare de-a gata, prea gras si prea dezechilibrat ori alimente care le gateai chiar tu, dar fara a respecta regulile dietetice. Asa ca renunta la mancarea tip fast food si incearca sa mananci sanatos. Foloseste legume proaspete, usturoi, mirodenii, ulei de masline in loc de unt, sare sau ketchup.
 9. Nu uita de gustari
In jurul orei zece-unsprezece, manca un fruct sau un iaurt slab si o bautura calda, pentru a nu te aseza la masa de pranz infometata. Similar la ora 16, poti sa bei o ceasca de ceai si o felie de paine integrala cu iaurt, asta pentru a nu infuleca la cina. In plus, daca mananci, arzi calorii; astfel, vei slabi mai usor daca imparti cele trei mese principale in cinci reprize mai mici.
10. Mergi la cumparaturi cu stomacul plin
Ce femeie nu stie ce inseamna sa colinzi supermagazinele la ora pranzului, plimbandu-te printre rafturile cu ciocolata si bomboane si avand un gol dureros in stomac? Cand ni se face foame suntem tentate sa cumparam mai multe produse nerecomandabile in cazul unui regim de slabire. De aceea, mananca ceva inainte de a face turul magazinelor. In plus, daca se mai intampla sa mai ai provizii dulcide, genul ciocolata, biscuiti si alte rontaieli prin camara sau dulapuri, bine ascunse, ai face bine sa le dai unor copii de pe strada, ca sa nu mai existe nicio ispita in casa pentru tine si sa le inlocuiesti cu fructe proaspete.

sursa: http://www.studentie.ro

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: