Prima pagină > Sfaturi pentru o viata sanatoasa > Principiile de baza ale unei diete sanatoase

Principiile de baza ale unei diete sanatoase


O sanatate buna este baza frumusetii, iar aceasta nu poate fi obtinuta decat printr-o dieta echilibrata. Prin alegerile alimentare pe care le faci, te asiguri ca tii la distanta numeroase boli si incetinesti procesul de imbatranire.
Multe studii arata ca dieta mediteraneana intruneste destule dintre conditiile unei alimentatii optime, asa ca iata ce este bine sa consumi pentru a avea parte de o viata cat mai linistita, fara probleme medicale, dupa cum sfatuieste Hello magazine:
Ulei de masline
Uleiul de masline contine grasimi mononesaturate, scade nivelul colesterolului rau (LDL) si intareste activitatea celui bun (HDL). De asemenea, el previne hipercoagularea sangelui, reducand riscul trombozelor, aterosclerozei si a atacului de cord.
Usturoiul
Desi este micut, usturoiul poate fi folosit alaturi de alte ingrediente in diferite feluri de mancare, continand vitamina A, B si C, la fel ca anumite minerale, inclusiv potasiul. 
Asta inseamna ca scade presiunea arteriala, fiind si un excelent diurectic. Este bogat in fibre, tratand eficient reumatismul. Reduce colesterolul rau si scade riscul dezvoltarii cancerului de stomac si cel pulmonar.
Ceapa
Ceapa este bogata in flavonoide si reduce riscul aparitiei bolilor de inima. Regleaza cantitatea de zahar din sange si colesterolul, are efect diuretic si controleaza tensiunea.
Cerealele
Nutritionistii considera grupul format din orez, paste, paine integrala si porumb ca fiind de neinlocuit in cadrul unei diete sanatoase. Cerealele adauga carbohidrati esentiali, care sunt o bogata sursa de energie. De asemenea, contin fibre, vitamine (in special B si E), dar trebuie sa ai grija sa alegi doar cerealele integrale, caci cele rafinate isi pierd mare parte din elementele nutritive.
Ouale
Echilibrul aminoacizilor din oua ajuta organismul sa formeze celule, de aceea acest aliment este considerat de doctori ca fiind foarte sanatos.
Legumele
Lintea, mazarea, nautul si fasolea sunt foarte bogate in proteine si carbohidrati si sunt esentiale in orice dieta, oferind proteine din plin.
Alunele
Alunele ajuta la reducerea riscului aparitiei bolilor cardiovasculare. Totusi, din cauza ca au destul de multe calorii, nu trebuie consumate in exces.
Peste gras
Acizii grasi din familia omega 3 reprezinta principalul atu al pestelui, protejand inima de diverse boli. Tonul, somonul, macroul, andivele si sardinele au si minerale esentiale, precum iodul si calciul.
Vegetalele si salata
Impreuna cu proprietatile antioxidante, acestea ajuta la incetinirea procesului de imbatranire al pielii, iar carotenul si vitamina A protejeaza de cancerul pulmonar, de esofag si laringe. Vegetalele sunt bogate si in vitamina C, acid folic, minerale si fibre. 

 Sursa: http://www.ziare.com

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: