Prima pagină > Sfaturi pentru o viata sanatoasa > Grasimea viscerala – de ce e rea si cum o poti reduce

Grasimea viscerala – de ce e rea si cum o poti reduce


Dupa ce mananci, organismul transforma carbohidratii, proteinele si grasimile in acizi grasi, glucoza sau aminoacizi. Acestea iti ofera energie, pe care corpul fie o consuma la scurt timp dupa ce mancarea a fost descompusa in acestea, fie o inmagazineaza sub forma depozitelor de grasime.
Grasimea nu este insa folosita imediat ce este stocata in celulele adipoase, iar acestea pot creste de pana la 100 de ori in volum. Iar daca esti supraponderal si continui sa mananci foarte mult, corpul va produce noi celule adipoase. Conform unui studiu realizat in 2004, atunci cand o astfel de celula nu se mai poate mari, trimite un semnal la tesuturile inconjuratoare pentru a crea noi celule.
In timp ce un adult care nu este supraponderal are circa 30-40 de miliarde de celule adipoase, un adult care este obez in stadiu avansat poate avea si 100 de miliarde, dupa cum informeaza Men’s Health.
Iar odata ce ai capatat o celula adipoasa nu mai scapi de ea nici daca slabesti (doar poti reduce cantitatea de grasime din ea).
Grasimea care este foarte periculoasa, insa, este cea viscerala, care se formeaza in jurul organelor, si care, evident, nu este vizibila cu ochiul liber, precum cea subcutanata. Aceasta poate creste semnificativ riscul de boli de inima, de cancer, de colesterol ridicat si diabet deoarece produce radicali liberi si ii depoziteaza in sange.
Daca procentajul tau de grasime viscerala este mare, poti oferi organismului mari beneficii prin reducerea ei.
Doar un doctor iti poate spune daca ai acest tip de grasime, insa, daca ai tendinta de a stoca mai multa grasime in zona mijlocului comparativ cu alte parti ale corpului, ar trebui sa faci o verificare, avand in vedere ca dezvoltarea acestui tip de grasime genereaza un risc pentru sanatate mai mare decat orice alt tip de grasime stocata in corp.
Iar mancatul in exces si un stil de viata sedentar contribuie la aparitia ei, ca si la aparitia altor grasimi. Singura parte buna insa este ca e relativ usor de distrus. Pentru fiecare pierdere in greutate de 10% pierzi 30% din grasimea viscerala.
Potrivit Astro Nutrition, iata cateva sfaturi care te ajuta sa reduci cantitatea de grasime viscerala.
1. Consuma mai multe grasimi sanatoase
Grasimile mononesaturate, adica cele gasite in alimente ca nuci, avocado, masline, sunt grasimi sanatoase, iar ideal ar fi sa mananci cel putin o portie dintr-un aliment bogat in grasimi mononesaturate la fiecare masa.
2. Redu numarul de calorii ingerate
Incearca sa mananci putin si des si sa reduci numarul de calorii consumate per total, zilnic. In medie sunt recomandate circa 2.000 de calorii pentru femei si 2.500 pentru barbati, zilnic, insa conteaza si gradul de activitate de care are parte organismul tau in fiecare zi.
3. Straduieste-te sa reduci nivelul de stres
Acesta este un sfat auzit foarte des, dar mai greu de pus in practica. Cu putina straduinta, insa, cum ar fi sa iti acorzi macar zece minute zilnic pentru a te relaxa, izolat de restul lumii, sa faci exercitii fizice regulat sau sa faci o baie fierbinte la sfarsitul zilei, poti atenua stresul zilnic.
4. Fa exercitii fizice intensiv
Orice om are nevoie de miscare in fiecare zi, insa, pentru a reduce grasimea viscerala este nevoie de exercitii facute intr-un mod intensiv. Cei mai multi oameni au nevoie de circa o ora de antrenament cardio, de trei pana la cinci ori pe saptamana. Inotul si mersul pe jos s-au dovedit a fi exercitii eficiente pentru a reduce grasimea viscerala. De asemenea, este important sa combini fitnessul cardio cu ridicarile de greutati.
5. Tot alimentatia e cheia
O schimbare in alimentatie este necesara aproape oricarei persoane care are grasime viscerala, pentru a scapa de ea rapid. Incearca sa ai o alimentatie bogata in proteine, fructe si legume si cu un continut redus de grasimi saturate.
Totodata, este bine de stiut ca grasimea ii si protejeaza pe oameni, dar numai daca nu este in cantitati mari. Ea ofera un strat care actioneaza ca o izolatie si care protejeaza de frig. Nou-nascutii au mici pachetele dintr-un anumit tip de grasime, pe gat si umeri, care genereaza caldura (aceste pachetele dispar pana la maturitate).

sursa: www.ziare.com

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: